KOMMENTAR: Karriere360.no

Teknologi endrer arbeidslivet. Karriere360 gir deg nyheter og råd om hvordan du lykkes

Teknisk Ukeblad Medias nysatsing dekker nyheter om utdanning, jobb og ledelse for teknologer.

Teknisk Ukeblad Medias nye satsing heter Karriere360.no og består av journalist Tuva Strøm Johannessen (t.v.), redaktør Jannicke Nilsen og journalist Kjersti Flugstad Eriksen (t.h.).
Teknisk Ukeblad Medias nye satsing heter Karriere360.no og består av journalist Tuva Strøm Johannessen (t.v.), redaktør Jannicke Nilsen og journalist Kjersti Flugstad Eriksen (t.h.). (Foto: Eirik Helland Urke)

Teknisk Ukeblad Medias nysatsing dekker nyheter om utdanning, jobb og ledelse for teknologer.

Hvor mye burde du hatt i lønn? Hvordan blir det å søke jobb når det er kunstig intelligens som bestemmer hvor egnet du er? Hva gjør norske teknologibedrifter for å rekruttere de beste hodene? Og skape en kultur som gjør at de blomstrer, yter sitt beste, og ikke hopper videre til en av konkurrentene?

I mange år har vi sett at leserne våre er interessert i nyheter og artikler om arbeidsliv. Vi vet at dette er stoff som lesere av Teknisk Ukeblad Medias titler setter stor pris på. 

Nå møter vi etterspørselen med et nytt medlem i Teknisk Ukeblad Media-familien, nettsiden Karriere360.no.

Evig omstilling

Det skjer mye innen utdanning og karriere, drevet av teknologi, makrotrender og ulike behov hos arbeidsgivere. Kunstig intelligens og maskinlæring erstatter nødvendigvis ikke jobber, men er spådd å skyve teknologenes bidrag oppover i næringskjeden. Men, i hvor stor grad vil kunstig intelligens overta oppgaver? Og hvor fort går det?

Endringene får betydning for oss alle, også utdanningsinstitusjonene. For hvordan ruster du egentlig dagens unge til framtidens arbeidsmarked i evig omstilling og en jobb som kanskje ennå ikke er påtenkt?

Buzzordet livslang læring går igjen i offentlige utredninger, utdanningsreformer, og er et begrep norske teknologibedrifter må ta på alvor når de lager kompetanseplaner for sine medarbeidere. I flere av Teknisk Ukeblad Medias nisjer er det arbeidstagers marked. Det er skrikende behov for utviklere og ingeniører i flere bransjer. Bedrifter som ikke tilbyr utviklingsmuligheter for sine medarbeidere, risikerer å fremstå som lite attraktive arbeidsgivere. 

På Karriere360.no vil du finne artikler om hvordan bedrifter møter utfordringen, og hvordan man kan holde seg oppdatert og utvikle seg som arbeidstager - i et arbeidsliv preget av evig omstilling. Og mye mer.

Mer karrierestoff på alle titler

Hittil har tu.no og digi.no delt ett journalist-årsverk til karrierestoff. I den nye redaksjonen skal tre årsverk lage redaksjonelle karriereartikler av høy kvalitet. I tillegg vil alle karriere-saker produsert i de andre titlene i Teknisk Ukeblad Media samles på den nye nettsiden.

Målet er å bli den foretrukne nettavisen for karrierestoff til medarbeidere og ledere i teknologibedrifter og teknologirelatert næring. 

Karrieresatsingen vil styrke Teknisk Ukeblads titler gjennom krysspublisering. Det vil si at artikler fra Karriere360 blir publisert på de andre TU Media-titlene tu.no, digi.no, Veier24 og Inside Telecom. Noen artikler vil være åpne for alle, mens andre vil ligge bak betalingsmur. Vi må, som de fleste andre medier, ta betalt for jobben vi gjør.

Vi skal ha en god miks av åpent og lukket innhold. Abonnenter av TU Ekstra får full tilgang til alle artikler på Karriere360.no. 

Vi håper du blir fornøyd, og ønsker oss ris og ros, og fremfor alt: Vi ønsker oss tips til hva du vil lese om. Kom gjerne med forslag i kommentarfeltet, og meld deg på vårt nyhetsbrev og få nyheter, tips og intervjuer rett i innboksen.

God lesning!

Les også